TrackMeNot

Γνωρίζουμε λίγο πολύ όλοι πως ό,τι search query κάνουμε σε κάποια από τις μηχανές αναζήτησεις συλλέγεται και στη συνέχεια συγκαταλέγεται με άλλα στοιχεία και μέσω data-mining δημιουργείται ένα προφίλ για κάθε χρήστη. Τα περισσότερα queries θα έχουν κοινά θέματα πράγμα που σημαίνει ότι οι διάφορες εταιρείες μπορούν σχετικά εύκολα να έχουν μια γενική εικόνα των ενδιαφερόντων του χρήστη.
Μια πολύ απλή λύση για να κάνει το παραπάνω έργο λίγο πιο δύσκολο είναι η χρήση του Firefox plugin TrackMeNot. Το plugin αυτό μπορεί και στέλνει τυχαία queries σε 4 μηχανές αναζήτησης (Google, Yahoo, AOL και MSN) ανά τακτά χρονικά διαστήματα (πχ 10 queries το λεπτό). Με τον τρόπο αυτό, τα πραγματικά queries του χρήστη χάνονται μέσα σε μια άλλη πληθώρα queries και “ενδιαφερόντων” που προέρχονται φαινομενικά από τον ίδιο χρήστη. Έτσι η όποια εταιρεία είναι δυσκολότερο να δημιουργήσει μια εικόνα για τα ενδιαφέροντα του χρήστη.

Το TrackMeNot αναπτύσεται κυρίως από ερευνήτες του Media Research Lab του πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης και βρίσκεται ακόμη σε alpha στάδιο. Πολύ απλό και εύχρηστο για τον μέσο χρήστη. Περισσότερα: http://mrl.nyu.edu/~dhowe/trackmenot/

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s